Beled, Tiszapüspöki - MST kezelő nélküli hídmérleg kiépítés

Alábbi videónkban két olyan hídmérleges helyszínt ismertetünk, ahova sofőr azonosítással járó, általunk "kezelő nélküli hídmérleg" kialakításnak nevezett kiépítést telepítettünk.

Az egyik helyszín Beled, ahol a KK Kavics Beton Kft. telephelyére 18m, 60t -ás hídmérleget telepítettünk a sofőrök, azaz a járművek azonosítására alkalmas kártyaolvasóval, kamerarendszerrel, forgalomirányítós másodkijelzőkkel. A mérési folyamat ezen kiépítéseknél úgy néz ki, hogy miután a plastic kártyát beolvasta a sofőr - melyhez nem kell kiszállnia a járműből - a kártya azonosító alapján a saját fejlesztésű programunk beazonosítja (igény esetén online adatbázis lekéréssel) az adott járművet. A program nullázza a mérleget, és vezérli a másodkijelzőt, azaz instruálja a sofőrt szövegesen, zöld háttérrel a mérlegre történő felhajthatóságról. Ezen helyszínre egy olyan egyedi szoftvert fejlesztettünk, mely a távolról, előzetesen felvitt szállítási tételeket listázza az adott járműnek egy érintőképernyős terminálon, melyen a sofőr kiválasztja azt a tételt, melyet szállítani kíván a telepről bruttó mérést követően, azaz kihajtás előtt. Ezzel együtt a szoftverünk információt küld a megrendelő szerverének arról, hogy az adott megrendelésből az adott szállításban mennyi tömegű árut visz el a jármű (azaz mennyi a nettó tömeg). Illetve természetesen mérlegjegyet is nyomtat a program a sofőrnek a szállítandó rakományról.

A másik helyszín Tiszapüspöki, ahol a KALL Ingrediens Kft. két meglévő hídmérlegét automatizáltuk. Ezen kiépítésnél a felhajtás szabályozása másodkijelzők helyett sorompókkal, illetve piros-zöld lámpákkal történik meg. Itt is kártyaolvasással indul a folyamat, melyhez az ügyfél által biztosított, egyedi kártyatípusokat kell lekezeljük. A sorompók infrakapukkal biztosítottak a nem kívánt lecsukódások elkerülése érdekében. Ezen helyszínen szintén egyedileg fejlesztett Rapsberry Pi alapú szoftvert kellett készítsünk, mely a beolvasott ID alapján instruálja a sofőrt, az adott sofőr nyelvén arra vonatkozólag, hogy mi a teendője mérést követően. Vagy be kell mennie a mérlegházba felvenni a mérést kísérő dokumentumokat, vagy továbbhajthat, miután a mérés rögzült. A mérlegelés itt is, mint általában a kezelő nélküli kiépítéseknél automatán történik, nyugvó tömeg alapján. Ezen helyszínen is Ethernet hálózaton kerülnek továbbításra a mért adatok az ügyfél vállalatirányítási rendszere felé.